Elektromekanisk undervisning på tvers av land!

Det var temaet hos våre elever på automasjon, da de fikk besøk av en gruppe elever og lærere fra Belgia før påske.

Mennesker står samlet i gruppe - Klikk for stort bildeBesøk fra Belgia og Athenueum Eureka Aso Karim

Utvekslingen er en del av Erasmus+ prosjektet som vi er så heldige å være en del av, og denne gang var det fokus på elektromekanisk undervisning og elever på Automatisering som deltok.

Den belgiske delegasjonen bestod av 16 elever og 3 lærere fra Atheneum Eureka som er en yrkesfagskole i byen Torhout i Belgia. Belgierne var to uker i Norge og gjennomførte et samarbeide med både Lier videregående skole, Bleiker videregående skole og Røyken videregående skole.

Vi er takknemlige over å være Erasmus+ skole for både studieforberedende og yrkesfag. Vi takker for et lærerikt samarbeid, og både elever og lærere ser frem til neste mulighet for utveksling.

Kanskje du vil være med på et av våre Erasmus prosjekt? Det er virkelig et minne for livet.